Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Accueil High-Tech Découvrez le nouveau SUV électrique qui défie la Tesla Model Y sur le marché français !

Découvrez le nouveau SUV électrique qui défie la Tesla Model Y sur le marché français !

0

Un nouveau venu sur le marché des SUV électriques en France vient concurrencer le Tesla Model Y : le XPeng G6, fabriqué en Chine. Contrairement au Model Y, fabriqué en Allemagne et bénéficiant d’un bonus écologique en France, le G6 propose des prix similaires. Avec des autonomies légèrement inférieures, le G6 se démarque par sa capacité de recharge rapide grâce à une architecture 800 volts. Toutefois, la marque XPeng doit encore se faire un nom auprès des clients, malgré des finitions et prestations de qualité. En misant sur un réseau de distribution physique, avec 35 concessions ouvertes d’ici la fin de l’année et 55 d’ici 2025, XPeng espère se différencier de Tesla qui privilégie la vente en ligne.